FORMULA E ROME E-PRIX: εκστρατεία που υποστηρίζει τη στροφή προς τη βιώσιμη κινητικότητα.

Κατά τη διάρκεια του E-prix της Φόρμουλα E Championship, o οργανισμός κινητικότητας της Ρώμης (RSM) δημιουργεί ένα επικοινωνιακό σχέδιο που στοχεύει την αποθάρρυνση τη χρήσης ιδιωτικών οχημάτων για όλη την περίοδο του πρωταθλήματος, προτείνοντας εναλλακτικές οδικές διαδρομές.

Συγγραφείς
  • Andrea Pasotto / andrea.pasotto@romamobilita.it
Περιγραφή

Πριν από την έναρξη του ετήσιου πρωταθλήματος E-prix, ο οργανισμός κινητικότητας της Ρώμης (RSM) δημιουργεί μια ενημερωτική καμπάνια για τους πολίτες, αναφέροντας τις ημέρες που θα είναι κλειστή η περιοχή στην οποία λαμβάνει χώρα το πρωτάθλημα, καθώς και την τροποποίηση των διαδρομών των  δημόσιων συγκοινωνιών. Μέσα από αυτή την επικοινωνιακή εκστρατεία, η διοίκηση της Ρώμης θέλει να αφενός να διευκολύνει τους πολίτες και εργαζομένους στην μετακίνησή τους κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος, αφετέρου να τους ευαισθητοποιήσει σχετικά με τη βιώσιμη κινητικότητα.

Όλες οι πληροφορίες για τις αλλαγές στη μετακίνηση που προβλέπονται από το σχετικό σχέδιο κινητικότητας που εκπονείται για τις ανάγκες του πρωταθλήματος, δημοσιεύονται στην πλατφόρμα των υπηρεσιών κινητικότητας της Ρώμης.

Η κοινοποίηση των πληροφοριών πραγματοποιείται, επίσης, μέσω:

  • της πλατφόρμας της Ρώμης, η οποία επαναλειτουργεί μέσω της ιστοσελίδα, των κοινωνικών δικτύων και των ραδιοφωνικών ενημερωτικών δελτίων, ενώ πλέον αποστέλλονται ηλεκτρονικά και  μηνύματα στους υπαλλήλους του Καπιτωλίου και των εταιρειών του ομίλου
  • των μέσων ενημέρωσης της εταιρείας δημόσιων συγκοινωνιών (Atac), της ιστοσελίδας και των κοινωνικών δικτύων της, τα οποία προσφέρουν επίσης πληροφορίες σχετικές με τις δημόσιες συγκοινωνίες σε πραγματικό χρόνο
  • των κέντρων διαχείρισης κυκλοφορίας και των επικοινωνιακών καναλιών της τοπικής αστυνομίας και τον διαχειριστών των αυτοκινητοδρόμων

Η εκστρατεία ενημέρωσης θα ενισχυθεί με:

  • τη χρήση ψηφιακών καναλιών
  • πληροφορία που θα προβάλλεται στις οθόνες εντός του μετρό και στους σταθμούς μετρό αλλά και ενημερωτικό υλικό που θα διαχέεται από το ραδιόφωνο (στις αποβάθρες του μετρό) και τα έντυπα φυλλάδια του μετρό (Metro free press)
  • πληροφορία που θα προβάλλεται σε 300 σημεία σε στάσεις των αστικών λεωφορειακών γραμμών, αλλά και σε 70 διαφημιστικές πινακίδες εντός της πόλης
  • τη διανομή έντυπου υλικού (αφίσες, φυλλάδια, πόστερ) στην ευρύτερη περιοχή της Ρώμης (σε καταστήματα, γραφεία, εταιρείες
Απαιτούμενοι Πόροι

 – 

Αποτελέσματα

Η εκστρατεία για την προώθηση των βιώσιμων μετακινήσεων κατά τη διάρκεια του πρωταθλήματος της Φόρμουλα E βρισκόταν στην διαδικτυακή πλατφόρμα του οργανισμού κινητικότητας της Ρώμης (RSM) για περίπου ένα μήνα και είχε 130.260 επισκέψεις. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημοσιεύθηκαν 41 αναρτήσεις/ tweets, το οποίο έφερε 7.364 επισκέψεις στην κεντρική ιστοσελίδα.

Για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της επικοινωνιακής εκστρατείας, έγινε ανάλυση των κινήσεων στα τουρνικέ της γραμμής B του μετρό, στους σταθμούς Marconi, Magliana, Eur Fermi, EurPalasport και Laurentina εντός της περιόδου 1ης Μαρτίου και 30 Μαΐου 2018, η οποία περιλάμβανε και την εβδομάδα του πρωταθλήματος.

Από τη σύγκριση των ημερών Παρασκευή και Σάββατο της περιόδου αυτής, προέκυψε ότι στην κούρσα της Παρασκευής η αύξηση των επιβατών του μετρό ήταν 17% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της περιόδου, ενώ το Σάββατο του πρωταθλήματος η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 73%.

Προκλήσεις / Συμβουλές Yιοθέτησης

Για ένα επιτυχημένο επικοινωνιακό σχέδιο όπως αυτό της πρακτικής, απαιτούνται ομάδες ειδικών σε θέματα κινητικότητας και επικοινωνίας/ μάρκετινγκ. Απαραίτητη είναι, επίσης, η δημιουργία ενός σχεδίου κινητικότητας) για τη διαχείριση των κυκλοφοριακών ροών των αποκλεισμένων περιοχών/ οδών και της αυξημένης ζήτησης μετακίνησης των επισκεπτών των εκδηλώσεων. 

Η διαχείριση της κινητικότητας ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για τις εταιρείες και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή εμβέλειας του πρωταθλήματος. Δημιουργήθηκε, έτσι, με τους διαχειριστές κινητικότητας των εταιριών αυτών ένα ανοιχτό κανάλι επικοινωνίας προκειμένου να επιλύονται άμεσα συγκεκριμένα προβλήματα όπως η πρόσβαση των ατόμων με ειδικές ανάγκες στους χώρους εργασίας γραφεία, η είσοδος εργαζομένων στην αποκλεισμένη περιοχή για ειδικές περιστάσεις, κτλ.

Η συμμετοχική προσέγγιση του πρώτου έτους (2018) έδωσε μια γερή βάση για τις συμμετοχές και επόμενο έτος (2019). Δυστυχώς όμως, το 2019, το πρωτάθλημα διήρκησε μια μέρα παραπάνω με αποτέλεσμα να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην πρόσβαση στην περιοχή. Για το 2020 υπήρξε μεγαλύτερη συνέπεια στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος των εκδηλώσεων.

Ευκαιρίες μεταφοράς για τη βιώσιμη κινητικότητα

Η πρακτική αυτή είναι άμεσα συνδεδεμένη με την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας.

Σε ένα πρώτο επίπεδο η πρακτική αυτή αφορά στη (βιώσιμη) διαχείριση της κυκλοφορίας και κινητικότητας κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων, οι οποίες αφενός απαιτούν περιορισμούς στην κυκλοφορία (π.χ. αποκλεισμός οδικών τμημάτων) αφετέρου προσελκύουν υψηλό αριθμό επισκεπτών.  Αποτελεί έτσι ένα παράδειγμα του κατά πόσο ένα σχέδιο κινητικότητας για τη διαχείριση παρόμοιων εκδηλώσεων μπορεί να δράσει θετικά στη χρήση εναλλακτικών (βιώσιμων) τρόπων μετακίνησης.

Σε ένα δεύτερο επίπεδο, η πρακτική αξιοποιεί τη δημοτικότητα μιας εκδήλωσης προκειμένου να προωθήσει τη βιώσιμη κινητικότητα. Κατά τον ίδιο τρόπο, γνωστές στο ευρύ κοινό εκδηλώσεις που υλοποιούνται σε άλλες περιοχές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον ίδιο σκοπό, ακόμα και αν το αντικείμενό τους δεν σχετίζεται άμεσα με τη βιώσιμη κινητικότητα.

Συσχέτιση με βήματα κύκλου ΣΒΑΚ

Η εν λόγω πρακτική μπορεί να συσχετιστεί με τα βήματα: 8,9,11

Περισσότερες Πληροφορίες

https://www.fiaformulae.com/it/championship/19-20-race-calendar/2019-2020/rome