Καντίνα της Μακεδονικής Κουζίνας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας


Η Καντίνα της Μακεδονικής Κουζίνας της ΠΚΜ ξεκίνησε το ταξίδι της στην Ευρώπη από την 34η έκθεση Philoxenia (11/2018), φιλοδοξώντας να ταξιδέψει σε διεθνείς γαστρονομικές εκδηλώσεις και τουριστικές εκθέσεις, με στόχο οι Ευρωπαίοι πολίτες να έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη Μακεδονική Κουζίνα
.

Συγγραφείς
  • Χρυσάνθη Κισκίνη
Περιγραφή

Η Καντίνα της Μακεδονικής Κουζίνας της ΠΚΜ είχε προγραμματιστεί να ταξιδέψει το διάστημα 2019-2020 σε όλη την Ευρώπη, προκειμένου να προωθήσει την Κεντρική Μακεδονία ως έναν εξαιρετικό γαστρονομικό – τουριστικό προορισμό.

Η επίτευξη του στόχου αυτού αναμένεται με την γνωριμία των Ευρωπαίων πολιτών με μακεδονικές συνταγές αλλά με την εξοικείωση, με την εμπορική ονομασία της «Μακεδονικής Κουζίνας», φορέων της Ευρώπης που δραστηριοποιούνται στον χώρο της εστίασης και πολιτών που επιλέγουν τον γαστρονομικό τουρισμό.

Βασικό συστατικό για την προώθηση της δράσης αυτής αποτέλεσε το λεγόμενο ‘celebrity marketing’, καθώς η πρώτη παρουσίαση της πρότυπης καντίνας έγινε από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολο Τζιτζικώστα, στα πλαίσια της 34ης Philoxenia.

Απαιτούμενοι Πόροι

Το ανθρώπινο δυναμικό που απαιτείται προέρχεται από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος.

Αποτελέσματα

Η επιτυχία αυτής της πρακτικής μπορεί να φανεί από τον αριθμό των ανθρώπων που είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τα προϊόντα της Μακεδονικής Κουζίνας κατά τη διάρκεια της 34ης Philoxenia (περίπου 21.000 άτομα).

Προκλήσεις / Συμβουλές Yιοθέτησης

Η βασική συμβουλή για την υλοποίηση μιας παρόμοιας δράσης για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας είναι η εξασφάλιση του παράγοντα «βιωματικής μάθησης» για την προσέγγιση του ευρύτερου κοινού. Προσφέροντας μια πραγματική εμπειρία ζωής μπορεί κανείς να ευαισθητοποιήσει τους πολίτες για τα οφέλη των βιώσιμων μέσων μετακίνησης.

Ευκαιρίες μεταφοράς για τη βιώσιμη κινητικότητα

Η πρακτική αυτή δεν έχει περιορισμό ως προς τον τομέα εφαρμογής της, καθώς παρόμοια δράση θα μπορούσε να προταθεί ΚΑΙ για την προώθηση της βιώσιμης αστικής μετακίνησης.  Για παράδειγμα, ένα καθαρό όχημα θα μπορούσε να ξεκινήσει το ταξίδι του γύρω από την πόλη / μητροπολιτική περιοχή / περιφέρεια, καλώντας τους ανθρώπους σε ένα ‘test drive’ και εξοικειώνοντάς τους με τις τεχνολογίες οχημάτων χαμηλών ρύπων. Ή η έκθεση ενός βαγονιού του Μετρό (πραγματικό ή όχι αρκεί να είναι σε πραγματικές διαστάσεις) στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, μπορεί να δώσει μια ιδέα για τη μεταφορική ικανότητα του νέου αυτού μέσου (έναντι του Ι.Χ. αυτοκινήτου) και για την ‘απελευθέρωση’ από τα Ι.Χ. του δημόσιου χώρου που μπορεί να επέλθει αν οι μετακινούμενοι επιλέξουν το μέσο αυτό.

Η συνεργασία με δημόσια πρόσωπα, ως πρεσβευτών κύριων μηνυμάτων για τη βιώσιμη μετακίνηση, προτείνεται συνδυαστικά με την πραγματοποίηση της πρακτικής αυτής.

Συσχέτιση με βήματα κύκλου ΣΒΑΚ

Η εν λόγω πρακτική μπορεί να συσχετιστεί με τα βήματα: 8,9,11