Εικονική πραγματικότητα για την προώθηση του τουρισμού στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Στην 34η έκδοση του Philoxenia που πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2018, οι επισκέπτες του περιπτέρου “Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας” είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα θεματικά τουριστικά προϊόντα μέσω τεχνολογιών εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, Video 360ο και χρήσης ακουστικών VR. 

Συγγραφείς
  • Χρυσάνθη Κισκίνη
Περιγραφή

Το Ανάκτορο των Αιγών παρουσιάστηκε με τη χρήση του VR μέσω συνεργασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής (ITI) του ΕΚΕΤΑ. Ο χρήστης του VR είναι σε θέση να λάβει μέρος σε ένα σοβαρό παιχνίδι, όπου μπορεί να περιπλανηθεί στο Παλάτι των Αιγών. Επίσης, στην 34η Philoxenia παρουσιάστηκαν τουριστικοί προορισμοί της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας μέσω βίντεο 360ο, ακουστικών VR και κινητών εφαρμογών με τις τουριστικές και πολιτιστικές διαδρομές της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, παρουσιάστηκαν εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας για τον Όλυμπο, καθώς και νέο οπτικοακουστικό υλικό θεματικών προϊόντων όπως ο οινοτουρισμός σε συνεργασία με την Aegean Airlines και τις “πολιτιστικές διαδρομές των βημάτων του Αγίου Παύλου”.

Μέσα από τις παραπάνω τεχνικές, οι επισκέπτες της Philoxenia expo είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τουριστικούς προορισμούς μέσα από εξαιρετικές προσωπικές εμπειρίες.

Απαιτούμενοι Πόροι

Ο προϋπολογισμός για την απόκτηση του εξοπλισμού είναι σχετικά χαμηλός (ο εξοπλισμός μπορεί να επαναχρησιμωθεί σε διαφορετικές περιπτώσεις). Το βίντεο 360ο είχε κόστος περίπου 50.000€ και αναπτύχθηκε από ιδιωτική εταιρεία.

Αποτελέσματα

Η επιτυχία αυτής της πρακτικής μπορεί να αποτυπωθεί από τον αριθμό των πολιτών που επισκέφθηκαν την 34η έκθεση Philoxenia και πιο συγκεκριμένα από το περίπτερο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (περίπου 20.000 επισκέπτες).

Προκλήσεις / Συμβουλές Yιοθέτησης

Η συγκεκριμένη πρακτική μπορεί εύκολα να μεταφερθεί σε άλλες περιοχές, καθώς δεν υπάρχουν περιορισμοί ή δυσκολίες στην οργάνωση μιας τέτοιας πρωτοβουλίας. Εάν ένας δημόσιος φορέας διαθέτει ειδικό τμήμα πληροφορικής, θα μπορούσε να αναπτύξει μια παρόμοια εφαρμογή με δικούς του πόρους, ώστε το κόστος να ελαχιστοποιηθεί. Σημαντικό είναι, επίσης, μια τέτοια πρωτοβουλία να αποτελέσει κομμάτι ευρύτερων εκδηλώσεων ή εκθέσεων που έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα, αλλά και να γίνει η προώθησή της μέσω κοινωνικών μέσων, ιστοτόπων και διαφημίσεων. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, είναι η τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε αυτή την πρακτική να είναι χρηστική για ανθρώπους όλων των ηλικιών.

Ευκαιρίες μεταφοράς για τη βιώσιμη κινητικότητα

Παρόλο που η προαναφερθείσα πρακτική χρησιμοποιήθηκε κυρίως για σκοπούς Τουριστικής προώθησης, μπορεί να υιοθετηθεί και για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας. Για παράδειγμα, οι πολίτες μιας περιοχής θα μπορούσαν να βιώσουν την μετατροπή ενός δρόμου σε πεζόδρομο μέσω της χρήσης εξοπλισμού εικονικής πραγματικότητας. Ή θα μπορούσαν να ενημερωθούν για τις επερχόμενες αλλαγές που αφορούν στον σχεδιασμό της βιώσιμης κινητικότητας μέσω του βίντεο 360ο.

Συσχέτιση με βήματα κύκλου ΣΒΑΚ

Η εν λόγω πρακτική μπορεί να συσχετιστεί με τα βήματα: 3,8,9,11

Περισσότερες Πληροφορίες

Play store: Thessaloniki 360ο  Edition